maandag 14 oktober 2013

Onze Christophe in de 31e editie van de triathlon van Almere

Beste vrienden,
 
Nogmaals van harte bedankt voor de vele aanmoedigingen vooraf en smsjes nadien.
Het was voor mij een memorabele dag al had ik het mij gans anders voorgesteld. Daar waar ik dacht in het zonnetje te lopen en te fietsen was het zowel bij het fietsen en lopen regenjasjes aantrekken en extra stops om droge kleren aan trekken geblazen om toch niet al te koud te hebben! Door de aanmoedigingen van Camille, Matthias, Julie en mijn mama en Rony was er toch wat zonneschijn op het parcours! De enige ontgoocheling is mijn tijd. Door het slechte weer en vooral de overwegende tegenwind bij het fietsen zat er niets meer in! Als de Profs er al 30 min langer over doen dan anders zou dit voor ons zeker 45min tot 60 min moeten schelen. Dus 10 uur had misschien haalbaar geweest. Bij het bekijken van de uitslag ben ik uiteindelijk 76ste geworden overall en idd 10de in mijn leeftijdscategorie.
Zo dit was een klein woordje uitleg bij mijn eerste full triatlon.
 
Nogmaals bedankt voor de aanmoedigingen.
 
Christophe alias de Opperslet.  
IMG_5518.jpgIMG_5565.jpgIMG_5574.jpgIMG_5520.jpg
 
 
 
Officiële webpagina commentaar
 
Almere – 14 september 2013 – De 31e editie van de triathlon van Almere was een bijzondere. Voor het eerst opgenomen in de Challenge Family en dus met een internationaal georiënteerd startveld, een roodwitgekleurde Esplanade in het stadshart en ouderwets Hollands herfstweer, maakten de race tot eentje om nog lang over na te praten. Bart Colpaert en Susan Blatt mogen zich de eerste winnaars noemen van Challenge Almere-Amsterdam, zoals de race voluit heet. De Belg en de Duitse zegevierden voor het eerst in een triathlon over de klassieke afstand en bleven de concurrentie en de weergoden de baas. Oud-winnaar Georg Potrebitsch eiste bij de mannen het zilver op, voor de nieuwe nationaal kampioen Erik-Simon Strijk. Irene Kinnegim was goed voor de NK-titel en het zilver in de vrouwenwedstrijd, gevolgd door de Duitse Kathrin Walther.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten